När du behöver hjälp.

Du behöver inte själv reparera eller byta ut saker som tillhör lägenheten och som har slitits ut eller gått sönder av normalt bruk.

Om du upptäcker ett fel eller en skada i din lägenhet eller i gemensamma utrymmen som trapphuset, ska du snabbt kontakta oss så att vi kan åtgärda det.

För att bättre kunna följa upp en felanmälan så rekommenderar vi att ni felanmäler genom formuläret nedan eller via vår e-post.

Därefter så kommer en fastighetsskötare att ta kontakt med er.

Tänk på att det är en del saker som du själv bör göra innan du kontaktar felanmälan.

  • Vid dålig avrinning i handfat eller diskho. Rengör sil och vattenlås.
  • Vid dålig avrinning i duschen. Lyft upp gallret och rengör golvbrunnen.
  • En glödlampa har gått sönder. I lägenheten så bekostar du själv och byter glödlampor.
  • Strömlöst i lägenheten. Kontrollera ifall en säkring har utlöst. Återställ säkringen. Fungerar det inte så kontakta oss på felanmälan.

Felanmälan

    Har något hänt?

    Ifall du upptäcker något som inte fungerar som det ska så kan du kontakta vår felanmälan. Det kan vara ett problem i din lägenhet eller någon annanstans i fastigheten.

    Det finns flera sätt att komma i kontakt med oss.

    Hemsidan

    Du kan skicka en felanmälan till oss genom att fylla i formuläret här bredvid. Försök att förklara så gott det går vad som har hänt eller inte fungerar.

    Ring 070-413 59 11

    Du kan kontakta vår felanmälan vardagar mellan klockan 07:00 – 16:00.

    E-post

    Du kan skickat ett mail till fel@ocad.se.

    Jour 08-657 77 00 (Vid akuta åtgärder)

    Jouren kan du ringa till på övriga tider då du inte kan nå den vanliga felanmälan.

    Tänk på att ifall ärendet inte är akut så kan du som hyresgäst bli debiterad för detta.
    Ett ärende är akut ifall det finns risk för skador på egendom eller person.